חיזוק מערכת החיסון שניה לפני שהחורף כאן

מזג האוויר מתחיל להיות סוער וזה סימן מובהק שהחורף מעבר לפינה. כמו בכל שנה, החורף מביא עימו גשם, רוחות והוא כמובן גם לא פוסח על חיידקים ווירוסים. כאן נכנסת לתמונה מערכת החיסון שלנו, אותה המערכת אשר מגנה על הגוף שלנו מפני כל החיידקים והווירוסים הנמצאים בסביבה שלנו. תפקידנו הוא לדאוג לחיזוק מערכת החיסון רגע לפני שהחורף כבר כאן, כדי שנצלח אותו באופן הכי חמים, חזק ובריא.

מה היא המערכת החיסונית?

המערכת החיסונית היא אחת מהמערכות הכי מורכבות וחכמות הנמצאות בגוף, היא מבחינה בין תאים ומולקולות המשתייכים לגוף לבין מולקולות המגיעים אלינו ממקור זר. ההבחנה הזו עוזרת לוודא כי התגובה החיסונית תתבצע רק כנגד הגורמים הזרים בגוף, זהו מנגנון חיוני שתפקידו היא למנוע נזק עצמי לגוף. מלבד היכולת המדהימה של המערכת לזהות את הגופים הזרים, אחד ממאפייניה הבולטים ביותר הוא הזיכרון החיסוני, החשיפה של המערכת לגורם זר או למחלה אשר היא התמודדה איתה בעבר מעוררת תגובת זיכרון אשר גורמת למערכת להגיב בצורה יעילה ומהירה יותר למחלה. צריך ואף חייב לבצע חיזוק למערכת החיסון שלנו באופן שוטף על מנת שהיא תוכל להגיב לגורמים הזרים (אשר בחורף נמצאים הרבה יותר באוויר שאנו נושמים) במהירות גבוהה ובעוצמה חזקה.

שימוש ברפואה סינית כחיזוק למערכת החיסון הוא לא מיתוס

הרפואה הסינית סבורה כי בגופנו נמצאת מערכת של 12 מרידיאנים – כיס מרה, לב, כבד, טחול, ריאה, מעי גס, שלפוחית השתן, מחמם משולש, מעי דק, קיבה, כליות ומעטפת הלב. דרך המרידיאנים הללו זורמת אנרגיית הגוף, כאשר מערכת המרידיאנים מאוזנת כך גם בריאות הנפש והגוף. במקרים רבים של מחלות כרוניות, קיימת הפרעה בזרימת אנרגיית הגוף מכיוון שאחד מהמרידיאנים (או יותר) נפגע. ההפרעה בזרימת האנרגיה פוגעת קשות בתפקוד המערכת החיסונית. הרפואה הסינית סבורה כי הכל קשור אחד לשני, כלומר במידה ואדם הנכנס לחורף כאשר אחד מהמרידיאנים שלו לא מתפקד כראוי, המערכת החיסונית שלו לא תוכל בהכרח להיות במיטבה ולהתמודד עם מגוון הווירוסים שמביא עימו החורף.

חיזוק מערכת החיסון שלנו הוא אחד מהדברים אשר הרפואה הסינית נותנת עליהם דגש, הרפואה סבורה כי במידה ומערכת החיסון לא תהיה מאוזנת גוף האדם יהיה חשוף להמון מחלות ויראליות. לפעמים ניתן להסיק בטעות כי לסימפטומים השונים אין שום קשר למערכת החיסונית שלנו, אך טיפול ברפואה המשלימה לעיתים יכול להיות החלק הכי משמעותי בתהליך הטיפול ולהאיץ את תהליך החלמת האדם.

הטיפולים הנפוצים ברפואה הסינית אשר עשויים לעזור לנו לחזק את מערכת החיסון שלנו:

  • שיאצו
  • רפלקסולוגיה
  • דיקור סיני
  • התאמת תזונה סינית
  • טווינא (Tui na)
צמחי מרפא – חלק בלתי נפרד מחיזוק מערכת החיסון

הגוף שלנו ובפרט מערכת החיסון שלנו צריך חיזוקים ללא סוף, גם ויש היאמרו בעיקר מהתזונה שלנו, אליה ניתן להוסיף כמה וכמה צמחי מרפא מדהימים שרוב האנשים אפילו לא שמעו עליהם.

פטריית ריישי

הפטרייה הזו מיועדת ברפואה הסינית לאנשים הסובלים מחולשה, הרפואה סבורה כי פטריית הריישי מעלה את אנרגיית החיים ותפקידה העיקרי הוא לסייע לאדם להתמודד עם עייפות ואנרגיה נמוכה, מצבים דיי נפוצים אצל בני האדם בחורף. פטריית הריישי מטפלת גם בהורדת רמת הסוכר והשומנים בדם, מורידה לחץ דם וממריצה את המערכת החיסונית שלנו.

בתמונה: פטריית הריישי
הסמבוק השחור

הסמבוק השחור (Sambucus Nigra) הוא פרח שאתם חייבים להכיר לקראת החורף הקרוב. הסמבוק משמש כבר עשרות שנים ברפואה הסינית לטיפול בדיוק בשתי המחלות שהכי מאפיינות את החורף: הצטננות שיעול. בוצעו המון מחקרים קליניים בעולם ובישראל על פרח זה והתוצאות אשר הוא הביא הן פשוט מדהימות! אחד מהמחקרים שנוסו הראה כי קבוצת המחקר שטופלה בשפעת בעזרת הסמבוק השחור החלימה באופן מלא לאחר שלושה ימי טיפול בלבד, בהחלט תוצאה מדהימה לפרח לא כך מוכר במדינתו הקטנה.

כאשר מדברים על מרקחות שמסייעות לחיזוק מערכת החיסון, כדאי להזכיר את windshield; מרקחת זו הינה פתרון מצוין לחיזוק מערכת החיסון כאשר החורף בפתח. המרקחת המופלאה הזו, העשויה צמחי מרפא שנהוגים זה אלפי שנים ברפואה הסינית העתיקה – מכילה גם סמבוק שחור.

אכינצאה

צמח המרפא אכינצאה (Echinacea) הוא צמח שמיועד לחיזוק המערכת החיסונית לחורף. הצמח מיועד ועוזר לרוב במקרה של הצטננות וגם מגובה במגוון מחקרים אשר הוכיחו כי הנבדקים אשר נטלו את צמח האכינצאה החלימו מהר יותר לעומת נבדקים שלא נטלו את הצמח. צמח זה באופן כללי מאוד טוב כנגד כל "מחלות החורף" השונות.

אנחנו ב"דרך הטבע" מודעים למגוון הרחב מאוד של המחלות השונות שהחורף מביא עימו ודואגים לספק לכם את מגוון הפתרונות השונים שיעזרו לכם לעבור את החורף בבריאות איתנה. אז אם גם אתם מודאגים ממגוון הווירוסים והחיידקים אשר צפויים להיות באוויר שלכם בזמן הקרוב, הכינו את גופכם לחורף! אומנם במאמר הרשום לעיל ניתן לראות כמה דרכים מצוינות לטיפול, זה לא אומר כי אלו הן הדרכים היחידות. אנחנו כאן עושים מאמצים ומעמידים לרשותכם צוות יועצים מומחים אשר ישמחו לתת מענה רחב ומקיף לגבי כל שאלה, בין אם זה על המוצרים שלנו בין אם זה בכלליות על הרפואה הסינית. אל תהססו לפנות אלינו לכל דבר, צרו קשר עוד היום ונשמח לתת לכם שירות מכל הלב!

Facebook
Telegram
WhatsApp
Pinterest
Email
Print

ניתן ליצור איתי קשר בדרכים הבאות

או להשאיר לי את הפרטים שלכם בטופס, ואחזור אליכם