רפואה סינית משמע רק דיקור סיני? עושים לכם סדר

אם הייתם על כדור הארץ בחמישים שנה האחרונות, ככל הנראה שמעתם את המושג "דיקור סיני". מושג זה התחזק מאוד עם התקדמות הרפואה האלטרנטיבית וחוסר האמונה של חלק גדול מהאנשים ברפואה המערבית. עקב הטרנדיות של הדיקור הסיני, ניתן לחשוב כי על זה מבוססת כל הרפואה הסינית, אז האם זה נכון? התשובה היא באופן חד משמעי לא. הרפואה הסינית מתבססת על הרבה יותר דברים מהדיקור הסיני, למעשה הוא חלק ממש קטן ממכלול של דברים ושירותים המאפיינים את הרפואה הסינית.

מה היא בעצם הרפואה הסינית?

הרפואה הסינית (בסינית: 中医学) היא תחום מאוד רחב המיישם בתוכו מגוון של פרקטיקות בתחום הרפואה האלטרנטיבית. היא קיימת במשך למעלה מאלפיים שנה, ראשית הרפואה הייתה כאשר ביצעו פולחנים שמאניים (שיטות לתקשר עם היקום המקביל והבלתי נראה של הרוחות), שם רופאי אלילים וכהנים השתמשו בשיטות וטקסים שונים על מנת לגרש שדים שונים מן האדם בו נמצא "הדיבוק".
אז היום השנים התקדמו כך גם שיטות הרפואה, פחות משתמשים בטקסים פולחניים ויותר בשיטות שונות אשר לא קשורות לגירוש שדים ויותר קשורות לריפוי הגוף. זה לא שולל כמובן את המשך השימוש בשיטות עתיקות אשר עד היום ממשיכות להוכיח את עצמן לטובה (בתחום ריפוי הגוף, בהחלט לא בגירוש רוחות). התאוריה של הרפואה הסינית אינה מבוססת על ידע מדעי, דבר אשר גורם להמון איגודי בריאות של מדינות להתנגד באופן נחרץ לרפואה כמו ההסתדרת הרפואית הבריטית (BMA) הידועה כמתנגדת נרחצות לכל הנושא.

שירותים נוספים בתחום מלבד הדיקור הסיני

במידה ולא הפנמתם את זה עד כה, תחום הרפואה הסינית מציע מגוון רחב מאוד של שירותים ייחודיים בתחום הרפואה האלטרנטיבית, ריכזנו לכם את העיקריים והפופולריים שביניהם.

כוסות רוח

כוסות הרוח (בסינית: 拔罐) הן כלי טיפול נפוץ בתחום הרפואה הסינית, הטיפול עצמו מתבצע לרוב על ידי ספורטאים. הטיפול עצמו מתבצע כאשר מניחים כוסות זכוכית מיוחדת על אזורים שונים בגוף (בעיקר בגב), לאחר הנחת הכוסות המטפל ייצור ריק בהן, זאת על ידי הבהרת להבה בתוך הכוסות. הפעולה הזו גורמת לכוסות להיצמד לעור בוואקום ייחודי. המטפלים מאמינים כי כוסות הרוח מסייעות במגוון דברים כגון:

  • התכווצויות שרירים
  • שלבים התחלתיים של הצטננות
  • סיוע לזרימת הדם ובכך ריפוי מחלות
טווינא/טווינה

שיטת הטווינא/טווינה (באנגלית: Tui na) היא שיטת טיפול מגע סינית אשר מהווה חלק מרכזי מאוד מהרפואה הסינית. היא מבוססת על לחיצות ולישות באמצעות ידיו של המטפל, מסלול המטפל יהיה לאורך כל מסלולי האנרגיה בגוף (מכונים מרידיאנים). אנשי מקצוע מטופלים ומנוסים לרוב יבצעו לפני הטיפול שיחת טלפון ראשונית בה יחזרו למטופל ויתבצע תשאול מקיף, בו המטפל בעיקר יברר את מצבו הרפואי של המטופל שלנו ואת הסיבות בגינם הוא מגיע לטיפול. אומנם התחקור הזה עלול להישמע שולי בשביל חלק מהאנשים אך חשוב להבין כי לאחר שיהיה למטפל את כל המידע על המטופל, יהיה לו הרבה יותר קל להתאים את טיפול הטווינא וגם הוא יוכל לתכנן אותו בצורה הכי אפקטיבית ונוחה למטופל. הטיפול יכול לסייע לאנשים הסובלים מהדברים הבאים:

  • בעיות שונות במערכת העיכול
  • דלקות חוזרות
  • עייפות כרונית
  • שרירים תפוסים
  • נדודי שינה
גואה–שה

טכניקת הגואה-שה (בסינית 刮痧) היא טכניקת מגע ייחודית בה מעבירים על עור המטופל חפצים שונים ומיוחדים תוך כדי הפעלת לחצים באמצעות החפצים הללו. כמה מיוחדים החפצים? נעשה שימוש בדברים כגון קרניים של בעלי חיים, חלוקי נחל, אבני ירקן ועוד. הטכניקה הזו אמורה להניע צ'י בגוף ובכך לסייע לו להתמודד עם מחלות שונות.

אז אם עדיין לא הוסר לכם הספק, דיקור סיני הוא לא הטיפול היחיד המשתייך לרפואה הסינית, ברשום לעיל ניתן לראות עוד שלושה שירותים מרכזיים מאוד התופסים חלק נכבד מאוד מקהל היעד המתעניין ברפואה האלטרנטיבית. אנו ב"דרך הטבע" מספקים מגוון שירותים בתחום הרפואה הסינית, החל מדיקור סיני ועד לטווינא. בשירותים הללו דאגנו להעמיד לשירותכם צוות מקצועי אשר ישמח לתת שירות מקיף לכל לקוח ולקוחה אשר מעוניינים לנסות דברים חדשים בתחומים הרפואה הסינית וחוששים, הצוות שלנו הוקם בדיוק מהסיבה הזאתי וישמח לסייע ולתת ייעוץ טלפוני ללא כל עלות.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Pinterest
Email
Print

ניתן ליצור איתי קשר בדרכים הבאות

או להשאיר לי את הפרטים שלכם בטופס, ואחזור אליכם