איך לטפל בטחורים חיצוניים, טחורים פנימיים ומה צריך לדעת על טיפול טבעי בטחורים?

אם יש נושא בוער שרבים מאיתנו רוצים מידע הקשור בו, אך לא בהכרח בשיחות סלון סטנדרטיות, יהיה זה נושא הטחורים. (Hemorrhoids)

כן, זה נכון שיהיה לנו קל לדבר על מגוון של עניינים רפואיים עם חברים וקולגות; נושאים כמו כאבי ראש, סחרוחורות או אפילו בחילה יקבלו יותר 'זמן מסך', זה בטוח. בין אם ידעתם או לא, לכולנו יש למעשה טחורים כמצב של ברירת מחדל – היות והחלק האחרון של המעי הגס מכיל את אותם כלי דם רגישים.

זה מתחיל להיות בעייתי עם הימתחותם של כלי דם רגישים אלה. במצבי מאמץ לדוגמה, נוצרת במקום מעין התרחבות או התנפחות שלאחר מכן שוככת, ומותירה אחריה את מה שאנחנו מכירים כטחורים כואבים, מדממים.

איך לדעת שאלו טחורים?

  • אם הבחנתם בדם על נייר הטואלט לאחר יציאה – דעו כי יש לכם טחורים הדורשים טיפול
  • כאבים או תחושה לא נינוחה באזור פי הטבעת, גם אלה יעידו על בעיית טחורים
  • באופן כללי – גירוי במקום יעיד על תחילה של בעיה
  • אם נוצרה איזושהי בליטה באזור פי-הטבעת

מה מעודד את הופעתם של הטחורים ומי יותר סובל מהם?

כמעט כל אישה שניה שעברה הריון תעיד כי במהלך הריונה סבלה מטחורים. אגב, חלק מאותן נשים יסבול מטחורים גם בשלבים הראשונים של ההיריון, כביכולל לא קשר של ממש לעניין של לחץ המופעל על אזור האגן. בנוסף, אנשים הסובלים מעצירויות או שמפעילים מאמץ רב בעת מתן צואה עלולים אף הם לסבול מתופעת הטחורים החיצוניים, או הפנימיים.

כפי שציינו בתחילת מאמר זה, טחורים הם דבר שלכולנו יש, הם כלי דם ורידיים בעלי תפקיד חשוב – הם מסייעים לנו בשליטה על היציאות, ומחקרים מצביעים על כך כי ככל שנצפין בגיל שלנו, נהיה יותר חשופים להופעתם של טחורים. יש משהו נוסף לגבי טחורים שחשוב להבין עד הסוף. ורידים ברגליים או דליות ברגליים – מכירים? אז הטחורים מתנהגים באופן שקצת מזכיר..עם הגיל, מה שעוטף את אזור הטחורים עשוי להתרופף ובכך להותיר את הסובלים עם בעיות יותר חריפות לעומת אנשים צעירים יותר ביולוגית. ואם נעמיק ונבין כי כל השרירים בגוף למעשה קשורים זה בזה, וכפועל יוצא של הנ"ל – לשרירים הטבעתיים בגוף קשר מיוחד (קבוצת השרירים הטבעתיים כוללת בין היתר את מיתרי הקול – מיתרים אמיתיים ומיתרים מדומים, שרירים טבעתיים בכפות הידיים והרגליים, עיניים, סוגרים קדמיים ואחוריים, שרירים המצויים באוזניים וכיו"ב). בגלל העובדה הזו, אנשים מבוגרים (אבל לא רק) שסובלים מטחורים באופן חריף, עשויים לחוות מצבים לא פשוטים כאשר ישנו שיעול או התעטשות ברקע.

ישיבה מרובה עשויה אף היא לגרום להופעתם של טחורים. זה גם דבר שחשוב לדעת כשמדברים על הנושא הכל-כך רגיש הזה. ואם כבר פתחנו שיח על ישיבה – לאחר פעילות מעיים, הקפידו על היגיינה מירבית, מומלץ באמצעות מגבונים לחים – וזאת על מנת לנקות ביסודיות ולהימנע מפציעות באזור הכל-כך רגיש הזה בגופנו.

רופא המשפחה שלכם יספר לכם כי בזמנים עמוסים בהם קיים מתח נפשי גדול, מה שנקרא 'סטרס' – אתם עשויים לחוות אי נוחות בשל הופעתם של טחורים חיצוניים או פנימיים. אותו רופא או רופאה גם יוכלו לספר לכם כי לעיתים ובהקשר של אנשים מאוד ספציפיים, טחורים מתפרצים גם בשל לחץ דם גבוה בווריד הכבד הפורטלי; בגדול – חוסר בריאות של הכבד עשויה לגרום לכם לסבול מטחורים. באותה הנשימה ממש, נציין שאנחנו ממליצים לבצע בדיקות שגרתיות לפחות אחת לשנה, וזאת על מנת לוודא מדדים תקינים, כך שמצבים מהסוג שזה עתה פירטנו, יהיו משהו שתוכלו כאמור לשלול על הסף.

עוד דבר שניתן לומר בעדינות הראויה וכמסקנה, הוא שלחץ כלשהו שמתחולל בחלל הבטן עשוי להביא למצב בו מתגלים טחורים. גם אנשים הסובלים מעודף משקל, עשויים לסבול מטחורים היות וחלקו הכל כך רגיש של גוף המעי הגס והרקטום חייבים להתמודד עם לחצים רבים מהלך יממה נתונה.

גם מצבים של שלשול חריף שלעיתים נגרם ממצבי עצירויות יכולים להיות כאלה אשר בטווח הארוך והקצר עשויים לגרום לכם לסבול מטחורים.

טחורים הם גם עניין תורשתי. במידה ואחד מההורים או הסבים, הסבתות וכיו"ב סבלו או סובלים מטחורים, זה מכניס אתכם לסטטיסטיקת האנשים אשר עשויים לסבול מהופעתם של טחורים בשלב זה או אחר של חייכם.

איך נדע לזהות טחורים פנימיים?

טחורים פנימיים הם כאלה שנמצאים בחלקו ההתחתון של הרקטום. חשוב לדעת שרירית המעי הגס מכסה את אותם טחורים פנימיים. בגלל עניין זה, טחורים פנימיים לא תמיד יכאבו כמו טחורים חיצוניים. על אף שטחורים פנימיים לא תמיד יכאבו כמו חיצוניים, הם כן יכולים לדמם יותר.

לפעמים – לא תדעו לזהות כי אתם סובלים מטחורים פנימיים
ישנם פנימיים אשר יוצאים במהלך מתן צואה וחוזרים באופן טבעי פנימה
ישנם אחרים שנשארים בחוץ וניתן באופן ידני להחזירם פנימה

ישם כאלו שלא משנה מה תעשו – הם לא ייכנסו חזרה , ברור ששלבים אלו – האחרונים שצויינו על ידינו יהיו כאלה בהם מתרחש איזשהו סוג של דימום המלווה בכאבים.

איך נדע לזהות טחורים חיצוניים?
אם סיכמנו שטחורים פנימיים יופיעו בחלקו התחתון של הרקטום ובפוזיציה פנימית לאזור פי הטבעת, הרי שטחורים חיצוניים יהיו ממש על פי-הטבעת כמו גם חיצונית לפי הטבעת. יש עוד דבר שחשוב לציין כאשר מדברים על טחורים חיצוניים, והוא נושא הכאב. הכאבים במצב זה יהיו חריפים יותר, היות והם מכוסים ברקמת העור של פי הטבעת – מדובר באזור בגוף שיש בו תאי עצב, לכן כאמור, הכאב עשוי להיות גדול יותר.

כיצד ניתן לטפל בטחורים פנימיים וחיצוניים כאחד? מהן המלצות הקליניקה האלטרנטיבית "דרך הטבע"?

אז רובנו מכירים את הפתרונות הלא-טבעיים שמציעה הרפואה הקונבציונאלית; רופא המשפחה יכול לרשום לכם משחה מיוחדת, או פתיליות, אך יותר מהכל תהיו זמינים למשחות למיניהן שניתן לרכוש גם ללא מרשם רופא. יחד עם זאת – חשוב לנו לציין שביצוע פעולות אלו יהיה ממש כמו 'לשים פלסטר'. משמע, אם אתם נוטים או נוטות לסבול מטחורים, הרי שאם לא תטפלו בשורש הבעיה, אותם טחורים יחזרו שוב ושוב ויכניסו אתכם למעין מחול-שדים על פיו אתם כמעט תמיד נתונים במצב שאתם או מטפלים בהם, או בדיוק בהפסקה מלטפל בטחורים שלכם שנמצאים ממש מעבר לפינה.

על טיפול טבעי בטחורים ועל אלו שמקטלגים כ'טחורים תרופות סבתא'

עכשיו, אנחנו יודעים שישנם אנשים (אולי אתם חלק מהם), שמצקצקים בלשונם, וחושבים שמדובר כאן במשהו שאפשר לסכם אותו במשפט 'טחורים תרופות סבתא'..אבל האמת היא, שלצמחי מרפא – ובמיוחד אלו שנהוגים כבר אלפי שנים במסורת הסינית עתיקת היומין – ישנו כוח ריפוי ואיזון שמגיע ישירות מאמא אדמה. זה נכון שלא כל מצב רפואי ניתן לטיפול באמצעות צמחי מרפא, אבל במקרה זה כאן – של טיפול טבעי בטחורים והשיח על נושאים כמו 'טחורים ותרופות סבתא' , אנחנו יכולים לערוב לכם שבמידה ותקפידו על הטיפול ואף תשנו אפילו במעט את אורחות חייכם בהקשר התזונתי (כפי שנפרט בהמשך מאמר זה), אתם לבטח תראו שיפור של ממש בדרגת הסבל העונתי או הרציף שלכם מבעיית הטחורים אשר כאמור, הינה תופעה רחבה.

טיפול טבעי בטחורים? הגענו לתכלס

אחת ההמלצות הטובות והיעילות ביותר הן לשלב צמחי מרפא בכל נושא הטיפול בטחורים, ולוודא כי אנו לפחות מנסים לתת מזור לגופנו באמצעות זרועות הטבע. וכאשר מעלים נושאים כמו טיפול טבעי בטחורים, חשוב לדעת שישנה מרקחת סינית עתיקת יומין, העונה לשם Qi & xue elixir.

מרקחת זו, לא רק שמפצה על מצבי חוסר בגוף, מטפלת בהופעת כאבי ראש, טרדות, עייפות כרונית וחרדות- היא אף מטפלת לעומק בהופעתם של טחורים פנימיים וחיצוניים כאחד. כן! קראתם נכון! שימוש יומיומי במרקחת-צמחי-המרפא המעולה הזו ייצור אצלכן ואצלכם הקלה ממשית ויתרום למיגור תופעת הטחורים.

טיפול משלים שאנו – כאן ב"דרך הטבע" ממליצים עליו בחום, הוא משחה טבעית לטיפול טבעי בטחורים, המשחה נקראת HEMO BALM והיא משמשת טיפול משלים וטבעי בטחורים – נוסף על המרקחת Qi & xue elixir. את המשחה יש למרוח באמצעות טפיחות עדינות על אזור פי הטבעת, לאחר פעילות מיעיים ולאחר שניקינו בעדינות את המקום באמצעות שטיפה או מגבונים לחים.

אמנם נכון יהיה לומר שאצל חלקנו, ובשל עניינים כמו תורשה וגיל, יחזרו הטחורים, אך נכון יהיה לומר כי הופעתם תהיה פחות תדירה וגם ולא פחות מכך, הכאבים לא יהיו קשים מנשוא ו'ההתקפה' תמצא את סופה הרבה יותר מהר מבדרך כלל – וכל זאת באמצעות כניסתה של המרקחת לפעולה – כמו גם עניינים נוספים עליהם נרחיב מיד.

מה עוד ניתן לעשות בצורה פרואקטיבית על מנת למנוע מצבים בהם טחורים מופיעים?

כמובן שכמו בתחומים רבים בחיינו, גם כאן איזון בין גוף לנפש מאוד עוזר. במסגרת המשפט האחרון – ברור שתזונה מאוזנת ובריאה מסייעת רבות למנוע מצבים בהם נסבול מהופעתם של טחורים חיצוניים או טחורים פנימיים.

קיימו פגישה עם תזונאי/ת קליני/ת כדי להבין אם התזונה שלכם אכן מאוזנת או שמא לא. חשוב לומר שתזונה מאוזנת היא כזו שבראש ובראשונה כוללת צריכה גבוהה של סיבים תזונתיים וחלבון. אם אתם אינכם אוכלים מספיק ירקות, ירקות שורש, דגנים וכיו"ב, כדאי לכם לפחות לשקול שינויים דרסטיים בתפריט היומי והשבועי שלכם. אם מעולם לא ניסיתם טיפול טבעי בטחורים באמצעות צמחי מרפא שמוכרים כבר אלפי שנים ברפואה הסינית העתיקה – כנראה שזה הזמן שלכם להבין כיצד זה עובד (היוועצו ברופא המשפחה אם אתם סובלים מממחלות כרוניות או אם אתם נוטלים תרופות באופן קבוע).

באופן כללי, אם אתם מרגישים שלא קיבלתם את כל התשובות לשאלותיכם במאמר זה, אנא הרגישו חופשי ליצור קשר ונעניק לכם שיחת ייעוץ מכל הלב!

Facebook
Telegram
WhatsApp
Pinterest
Email
Print

ניתן ליצור איתי קשר בדרכים הבאות

או להשאיר לי את הפרטים שלכם בטופס, ואחזור אליכם