צ'י-קונג חמשת החיות Five Animal Qigong

חמשת החיות צ'י קונג: היא מערכת אימונים סינית מסורתית שמדמה ומחקה את תנועותיהם של חמשת החיות: הנמר, הצבי, הדוב, הקוף והעגור לבן. התרגול משפר את הבריאות והרווחה הכללית, מגדיל את האנרגיה והגמישות ומשפר שיווי משקל וקואורדינציה. כל תנועה של בעלי חיים קשורה ליתרונות בריאותיים ספציפיים ונאמר שהיא מעוררת את זרימת ה-Qi (אנרגיה) בכל הגוף. התרגול משמש לעתים קרובות כצורה של רפואה מונעת וכהשלמה לצורות אחרות של פעילות גופנית או אימוני אומנויות לחימה.

תנועת הנמר ב- Five Animal Qigong מחקה את תנועותיו החזקות, והמתפרצות של הנמר. תנועת הנמר מועילה במיוחד למערכת הנשימה, הלב וכלי הדם, שכן היא עוזרת לשפר את תפקוד הריאות, להגביר את זרימת הדם ולחזק את הלב. הוא גם משפר את המערכת החיסונית, מגביר את האנרגיה הכללית וחיוניות של הגוף. תרגול תנועות הנמר תמריץ את זרימת הצ'י (אנרגיה) לריאות וללב, הם האזורים העיקריים המושפעים מתנועת הנמר.

תרגול תנועת הנמר באופן קבוע עוזר להגביר את תפקוד הריאות, לחזק את הלב ולשפר את המערכת החיסונית, משפר את הכוח הכללי, עוזר להקל מעייפות ולשפר את הבהירות הנפשית. זה פועל על מערכת השרירים והשלד של הגוף.

תנועת הצבי ב- Five Animal Qigong מחקה את התנועות החלקות, העדינות והגמישות של הצבי. תנועת הצבי טובה ומועילה במיוחד למערכת השלד, שרירים ולמערכת העצבים. משפר שיווי משקל, קואורדינציה וגמישות, מגביר את תנועות המפרק. משפר את המערכת החיסונית, ועוזר לשחרור מתחים. תרגול תנועת הצבי באופן קבוע מסייע בשיפור שיווי משקל, קואורדינציה, גמישות והגברת ניידות המפרק, הוא גם עוזר לשחרר מתח, עוזר להקל על נוקשות בצוואר ובכתפיים. זה פועל על מערכת השרירים והשלד של הגוף.

תנועת הדוב ב- Five Animal Qigong מחקה את התנועות האיטיות, היציבות והעוצמתיות של הדוב. תנועת הדוב מועילה במיוחד למערכת השלד והשרירים, שכן היא מסייעת לחיזוק העצמות והשרירים, שיפור הגמישות והגברת ניידות המפרקים. משפר את העיכול ומעלה את רמות האנרגיה הכוללות. תרגול תנועת הדב ממריץ את זרימת הצ'י (אנרגיה) לכליות ולגב התחתון, הם האזורים העיקריים המושפעים מתנועת הדוב.

תרגול תנועת הדוב באופן קבוע עוזר לחזק את הגוף, לשפר את העיכול ולהעלות את רמות האנרגיה, משפר את הכוח והסיבולת הכללית, עוזר להקל על כאבי מפרקים. זה עובד על מערכת השרירים והשלד של הגוף.

תנועת הקוף ב- Five Animal Qigong מחקה את התנועות הזריזות, השובבות והגמישות של הקוף. תנועת הקוף מועילה במיוחד למערכת העצבים, מכיוון שהיא עוזרת לשפר שיווי משקל, קואורדינציה וגמישות. הוא גם עוזר לשפר את המערכת החיסונית ולהעלות את רמות האנרגיה הכוללות. תרגול תנועת הקוף ממריץ את זרימת הצ'י (אנרגיה) לטחול ולקיבה, שהם האזורים העיקריים המושפעים מתנועת הקוף. תרגול תנועת הקוף באופן קבוע מסייע בשיפור שיווי המשקל, הקואורדינציה, הגמישות והעלאת רמות האנרגיה הכוללות, עוזר להקל על כאבי גב. זה פועל על מערכת השרירים והשלד של הגוף.

תנועת העגור לבן ב- Five Animal Qigong מחקה את תנועותיה הקלות, החינניות והנוזלות של העגור. תנועת העגור מועילה במיוחד למערכת העצבים ולמערכת הנשימה, שכן היא עוזרת לשפר שיווי משקל, קואורדינציה וגמישות ולהגברת תפקוד הריאות, משפר את המערכת החיסונית ומסייע בשחרור מתחים. תרגול תנועת העגור תמריץ את זרימת הצ'י (אנרגיה) לריאות, הן האזור העיקרי המושפע מתנועת העגור. תרגול תנועות העגור עוזר ומשפר את היציבה והנשימה, מקל ממתח וחרדה זה עובד על מערכת הנשימה והעצבים של הגוף.

לקח מפתח שניתן ללמוד מחמשת החיות:
הנמר: כוח ועוצמה
הצבי: חסד ואיזון
הדוב: אומץ ונחישות
הקוף: הסתגלות ותושייה
העגור: שאפתנות ומנהיגות

כל חיה יכולה ללמד אותנו דברים שונים במצבים שונים. תרגול Five Animal Qigong באופן קבוע אמור לעזור ולשפר שיווי משקל, קואורדינציה, גמישות, להגביר את תפקוד הריאות ולעזור לשחרור מתח מהגוף. חשוב לציין שצ'י גונג אינו תחליף לטיפול רפואי מקצועי.

התייעץ עם רופא לפני תחילת פעילות גופנית חדשה או משטר בריאותי חדש.

Facebook
Telegram
WhatsApp
Pinterest
Email
Print

ניתן ליצור איתי קשר בדרכים הבאות

או להשאיר לי את הפרטים שלכם בטופס, ואחזור אליכם